6/02/2011

Önyargı

       
  Hayatım boyunca hiçbir zaman uçlarda olmadım ,bulunduğu sınıfa göre  önyargılı bakmadım kimseye .İnsanı sadece insan olarak değerlendirdim . Çoklarının yaptıgını yapmamaya her zaman  gayret ettim.Ne etnik ,ne meslek ne de başka bir açıdan değerlendirmedim söylediklerini , yaptıklarına  o sınıfı dikkate  alarak bakmadım .  Kötü olan x mesleğinde olanlar  , x şehirli kişiler değil;  insandır .Bunu felsefe edindim. Kötülüğünü , fenalığını  mesleklere türlü şeylere etiket gibi yapıştırmayı  başaran insanoğlu , gittikçe dünyayı ( en azından benim için ) daha da yaşanmaz bir yer haline getiriyor ve bu etiket merasiminden nasibimi alıyorum .

        Bir insanın farklı kişilerce ‘her seferinde ‘ farklı bir şeyle suçlanması mümkün müdür ? Ve bu suçlamaların tamamen zıttı olması ? Eğer bir Kürt iseniz ve bir de Türkiye de yaşıyorsanız ; söyleyecek birkaç cümleniz de var ise , bu zaten Allah ın emri gibi bir hal alır .

      Asla yapmadığım ve yapmayacağım birşey sorulsa etnik ayrımcılık derim . Önyargı kelimesini fazla tükettim ama ‘inatla ‘  hiçbir zaman ait oldugu etniğe göre önyargılı yaklaşmadım . Buna karşın hep insanların öryargısını hissettim .Bir Türk e karşı kendimi savunduğumda , kelimelerimi özenle seçmeye çalıştım , biliyordum ; kasti olmayan bir kelime hatasının hangi düşüncelere mahal vereceğini . ( evet bir Kürt her zaman ağzından çıkan kelimelere dikkat etmek zorundadır , bundan bile gocunmuyorum ama ).Gelin görün ki bunca özene rağman düşünmediğim ,savunmağım şeylerle itham ettiler . ( en sevdiğim insanlar, beni en çok seven insanlar ( sevdiklerini söylüyorlar )  dahil .)

   Keşke olay sadece bundan ibaret olsa ve ben sadece bundan yakınıyor olsam .Benim zoruma en çok giden şey ise , bir Kürdün Kürde yaklaşımı , tavrı . Onun gibi düşünmüyorsanız  1. Durumdan daha vahim bir duruma düşersiniz .Cevizden çıkıp kabuğunu beğenmemekten tutun da , aslınızı inkar ettiğiniz bile söylenir .En nihayetinde susmaktan başka bir yol olmadığını görürsünüz . Her ikidurumda da savunduğunuz şey aynı olmasına rağmen, itham edildiklerinix arasındaki uçurum sizi çıldırma aşamasına getirir ..

  Kafamı rahatlatmak için yazmaya başladım , her kelimemde tüm bunların bende açtığı yaranın zannettiğimden daha fazla olduğunu hissettim .yanlış giden şeyleri düzeltmek için elbette yapılacak şeyler vardır . Ama geçici olan şu dünyada kavgasını verdiğimiz şeylerin boş olduğunu annemin bir sözüyle hep kendi kendime tekrarlarım .Keşke bu dünyada uğraştımız şeylerin  yarım saatini gerçek hayat için uğraşsak . Hepimizi bekleyen o gerçek ve Biricik Son a ulaşırken bunu hep hatırda tutmakta mutlak ki fayda vardır ..

Bir not : Resmi bazılarınız hatırlayabilir , sakın ha önyargı ile yaklaşmayın :) önyargıyı anlatan güzel bir kare :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder